na potulkách...v Belgicku

Milujem cestovanie, milujem ten pocit keď sa blížim k letisku a žalúdok sa mi zachveje vzrušením zmiešaný s trochou strachu(predsa to lietadlo je vo výške 11km nad zemou:o...)

Tentokrát som sa rozhodla stráviť tri dni v Bruseli.. Nie až tak turistami prechvaľovaný a populárny, no predsa svojím čarom niečím zaujímavý. Hlavne keď letenku môžete získať už za 50eur..

Prišla som navštíviť kamošku, ktorá tam už pár mesiacov žije. Prílet v neskorej večernej hodine mi dal pohľad na večerný Brusel. Čím som sa približovala k centru, tým viac som obdivovala krásne domčeky,v podstate rovnaké no predsa každý iný.

Na ďalšie ráno, keď slnko ani len náznakom nevykuklo spoza mrakov sme sa vybrali do mestečka Bruggy ktoré sa nachádzalo hodinku cesty autom. Celú cestu diaľnicou som pozorovala belgický vidiek, kde scenériu zelených pláni dopĺňali spokojne sa pasúce kravy a kone.

Bruggy označované ako Benátky severu mi vyrazili dych.. Čisté ulice prepojené kanálmi, kde vám romantickú náladu občas prekazí hnajúci sa čln plný turistov, kde sa s megafónu ozýva, čo všetko môžete vidieť. V dávnych časoch Bruggy prekypovali bohatstvom, patrili k obchodnému centru,no žiaľ kvôli zaneseniu kanálu spájajúci mesto s morom sa s najbohatšieho mesta stalo jeden čas to najchudobnejšie, čo možno spôsobilo aj to, že v meste nenájdete žiadnu modernú budovu, len historické stredoveké malebné tehlové domčeky s množstvom obchodov, medzi ktorými je populárny aj ten s diamantmi. Počas prechádzky centrom mesta sme natrafili na malebné jazero obklopujúce zeleň, pár domčekov a most.. svet sa spomalil,stačí si len užívať atmosféru.

Po celodennej túre,sme sa nakoniec vybrali naspäť k autu a vyrazili smerom späť k Brusselu. Zastavili sa na večeru v malebnej talianskej reštaurácií, kde si všetci k cestovinám a talianským jedlám objednávali pivoJ Však sme v Belgicku,tak som si jedno objednala aj ja J

Kedže slnko zapadá až okolo desiatej, a neboli sme ďaleko, po skvelej večeri sme ešte stihli Atómium, ktoré som nečakala, že je až tak obrovské! Na naše šťastie sme okrem Atómia narazili aj na akciu ktorá sa tam práve odohrávala a to Dinner in the sky. Desať stolov, luxusne vyzdobených a ľudia sediaci na špeciálnych stoličkách boli vynesených do výšky až niekoľko desiatok metrov, kde si pochutnali na večeri od tých najznámejších šéfkuchárov.. wow!

Kedže sa prihnala poriadna búrka, večer sme strávili v pohodlí domova.

Na druhý deň sme sa vybrali do centra Brusselu.Slniečko a 26 stupňov nám doprialo krásnu nedeľu. Hned na začiatok sme si vystáli radu v populárnom Merd du Nord, kde si „na stojáka“ pochutnáte na skvelej rybe a zapijete šampanským v sklenom pohári rovno na ulici!:) Po dobrom rýchlom obede sme sa uličkami dostali k slávnemu Manneken Pis, cikajúci chlapček ktorý na moje počudovanie je hrozne maličký, má len 60cm J

Pri prechádzaní rôznymi uličkami vás odvšadiaľ lákajú waffle s rôznymi topingami, ovocím, či čokoládou alebo typické belgické hranolčeky.

Námestie La Grand Place je plné turistov, no obklopené naozaj krásne vyzdobenými honosnými budovami. Centrum mesta je čisté a krásne, no stačí odbočiť na nejakú zatúlanú uličku a určite natrafíte na nejaké špinavé zničené zákutia..ale to asi všade.

Poobedie sme zakončili v prekrásnom a obrovskom Parc du Cinquantenaire, kde si môžte zašportovať,zahrať futbal, poleňošiť na deke, natrafiť na nejaký trh a vychutnať si tú najlepšiu Wafflu s jahodami a šľahačkou..mňam...

Posledný deň som strávila potulovaním sa po okolotých uličkách, návšteve časti European quarter, plnej inštitúcií v zastúpení všetkých krajín.

Neďaleko týchto budov natrafíte na obrovskú mešitu s ktorej sa práve ozýva modlitba. Nuž aj to je nezvratná časť tohto mesta. Miešanie kultúr je tu vidieť viac ako kďekoľvek kde som doposiaľ bola.

Francúžština, flámština, angličtina, arabština..to všetko môžete počuť v priebehu niekoľkých minút.

A možno aj preto má toto mesto svoje čaro. Napriek všetkým zlým udalostiam ktoré sa aj udiali, sa do tohto nie veľkého, no milého mesta určite vrátim.

Erika Koštialová

Milujem cestovanie, milujem spoznávať nové krajiny a kultúry..:) Mnohokrát sa pozerám na svet cez objektív. no zachytiť miesta tak, ako si niekedy turista nevšimne, je to čo milujem najviac :) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené